Končar predstavio konture novih tramvaja

23. travnja 2024.

Končar predstavio konture novih tramvaja

Končar predstavio konture novih tramvaja

U tvrtki Končar danas su predstavljene tri čelične konstrukcije novih niskopodnih tramvaja TMK 2400, koji se proizvode za grad Zagreb. Temeljem sklopljenog ugovora za isporuku 20 novih tramvaja, prvi primjerak na zagrebačkim tračnicama možemo očekivati početkom 2025. godine.

Predsjednik uprave ZET-a, Marko Bogdanović naglasio je kako će novi tramvaji biti budućnost grada: "To je visokosofisticirani proizvod koji je proizvod hrvatske pameti. Primijenjen je novi dizajn i nova tehnologija. Nadamo se da ćemo uz ovih 20, prema planu ove godine provesti nabavu za još ukupno 40 novih tramvaja. Uz tramvaje iz Augsburga koji su u dolasku, to je ukupno 71 tramvaj koji dolazi u roku od dvije godine."

Na predstavljanju je bio i zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, naglasivši kako jedan tramvaj košta kao mali dječji vrtić. Iako tramvaji nisu jeftini, oni su ključni za javni prijevoz u gradu, ponajviše stoga što već više od 15 godina nije kupljen niti jedan tramvaj. Posao za ovih predstavljenih 20 tramvaja vrijedan je četrdeset milijuna eura, a osvježit će dio zastarjelog tramvajskog voznog parka.

Predsjednik uprave Končar - električna vozila, Josip Ninić, ponosno je naglasio:
„Tramvaj je u cijelosti razvijem u grupi Končar, uz cijeli niz privrednika iz Hrvatske. Možemo reći da je to pravi Hrvatski proizvod. Tramvaji su prilagođeni korisnicima u maksimalnoj mjeri. Ovoga ćemo puta ugraditi spremnike energije koji će omogućiti određenu razinu autonomije u vožnji, za slučaj da dio mreže ostane bez napona. Slične tramvaje isporučili smo nedavno Latviji, a potpisali smo ugovore za Osijek. I za Zagreb i Osijek bit će isporučeni tijekom 2025."

Tramvaji NT 2400 bit će najmodernija vozila, od sigurnosnih do prometno-tehničkih novosti, a koje je Končar razvio u svojim pogonima.

Najveće osvježenje svakako će biti podatak kako će tramvaj djelomično biti u hibridnoj izvedbi, odnosno, kako su pojasnili iz Končara, u slučaju nestanka struje tramvaj može nastaviti vožnju do sljedeće pojne točke napajanja, a baterija će se uključivati i pri ubrzanju, kada je ustvari potrošnja najveća.

Vozilo dužine 20,8 metara primat će 115 putnika, imat će 27 sjedećih mjesta te prostor za smještaj dječjih / invalidskih kolica. Osobe s invaliditetom ulazit će u tramvaj uz dodatno ugrađenu rampu u zoni drugih vrata.

Izgledom, tramvaj će biti drugačiji, imat će tri segmenta, četvora vrata, a unutrašnjost vozila i vanjski pogled nadzirat će sustav video-nadzora. Sustav najave stajališta i novi displeji dio su novosti kojima treba pridodati i podatak kako će ubuduće putnici tijekom vožnje moći puniti svoje mobilne telefone uz pomoć ugrađenih USB utičnica.



 

Top