Zagrebački holding d.o.o.
Mapa weba Interno-prijava Kontakti
Javni prijevoz u Zagrebu
tramvajima, autobusima, uspinjačom i specijaliziranim vozilima
 
 

126. rođendan Uspinjače

 " Para, to velikovo čovjekovo otkriće, pokretala je stroj koji je dizao i spuštao  vagone uspinjače. I buduća pokoljenja moći će se diviti tom našem pothvatu"
 
Ovim je riječima ondašnji kroničar opisao službeno otvorenje Uspinjače, 8. listopada, 1890. godine, na kojemu su prisustvovale stotine Zagrepčana, iako je zabilježeno kako je trebalo dugo dok se prvi putnik nije odvažio ući u vagon, platiti kartu i prevesti se do "Gričke gorice".

Inicijator njene izgradnje bio je osječki poduzetnik, gosp. Klein, koji je ideju za izgradnju Uspinjače dobio prebrojavanjem prolaznika koji su se penjali i spuštali stubama koje su spajale Gornji i Donji grad. Zaključio je da bi izgradnja Uspinjače, kakvu su tada imale druge europske metropole, bila isplativa investicija. Ideju je predložio Gradu te je postignut dogovor o četrdesetogodišnjoj koncesiji 12. prosinca, 1888. godine, te su radovi na izgradnji započeli 6. svibnja, 1889. godine.

Od samih početaka, koji nisu bili jednostavni za Uspinjaču, naročito zbog čestih tehničkih problema, "Stara dama" danas, sa najkraćom prugom na svijetu i sa  napunjenih 126 godina, zasluženo slovi kao neizostavni simbol Zagreba. Sa posebnim ponosom možemo istaknuti kako Uspinjača nosi naslov najsigurnijeg sredstva javnoga prijevoza, jer u više od stoljeća vožnje nije zabilježena niti jedna nesreća, a svake godine preveze oko 750 000 građana i turista.