Razvoj javnog prijevoza

Razvoj javnog prijevoza
Javni gradski prijevoz – jedan od aduta kojime Zagreb opravdava status metropole.
 
Od godine 1891., kada su 5. rujna prvi put planirano i organizirano gradskim ulicama krenula tramvajska kola, pokretana jednom konjskom snagom, u dnevnik se Zagrebačkog električnog tramvaja upisalo mnogo događaja.
Na prvim je stranicama elektrifikacija 1910., a posebno se ističe i 1931. – kada se, četiri godine ranije uspostavljen, ZET-u priključuje i autobusni promet. Neizostavnu ulogu u zagrebačkom prijevozu putnika ima Uspinjača, još od 1890., kao i sljemenska žičara – koja je, također u ZET-ovom prometu bila od '63. do 2007. godine. Nakon stanke zbog izgradnje, naslijedila ju je nova i suvremenija žičara, koja je u puštena u promet u travnju 2022. godine.

Modernizira se i tramvajski vozni park, osobito od godine 2005., kada prvi niskopodni tramvaj domaće proizvodnje počinje voziti zagrebačkim ulicama. Dovršetak investicijskih projekata, koji podrazumijevaju i nova autobusna vozila te ona specijalizirana za prijevoz osoba s invalidnošću,  u današnjem vremenu Zagreb ubraja u gradove s vodećim europskim javnim prijevoznicima. Posebna pozornost pridaje se praćenju svjetskih industrijskih dostignuća pa tako i uvođenju novih tehnologija.
 
Praćenje aktualne prometne situacije, koordinirano i promptno postupanje u izvanrednim okolnostima te digitalnu razmjenu svih važnijih podataka u sklopu prometne mreže i voznog parka ZET-u omogućuje Sustav za nadzor i upravljanje prometom. Zahvaljujući automatiziranoj internoj distribuciji i obradi informacija iz tog se kompleksnog računalnog sustava stvaraju pretpostavke i za niz dodatnih usluga koje standard javnog gradskog prijevoza u Zagrebu podižu na najvišu razinu.
Sinkronizirano s implementacijom sofisticiranih tehnoloških rješenja stvaraju se i pretpostavke za suvremene prijevozničke, ali i prateće poslovne principe koji zagrebačkog javnog prijevoznika često dovode do inovativnog poslovnog subjekta sa svojim ne malim brojem svakodnevnih korisnika, njih nešto manje od milijun na dan.

Vozila ZET-a čak tri puta dnevno obiđu ekvator, a godišnje...109 puta prijeđu put do Mjeseca i natrag!
  
Hvala na povjerenju! Vaš ZET
Top