![Dan grada Zagreba uz besplatne vožnje muzejskim tramvajem](/UserDocsImages/Prilozi/Fotografije/Povijesne/T_M24.jpg?width=375)
Prigodnom programu obilježavanja Dana Grada Zagreba, u petak, 31. svibnja, i ove se godine tradicionalno pridružuje Zagrebački električni tramvaj besplatnim vožnjama turističkim tramvajem M24 iz 1924. godine.
Muzejska linija 21 će od 10 do 16.30 sati prometovati trasom
Muzejska linija 21 će od 10 do 16.30 sati prometovati trasom
- Ljubljanica - Mihanovićeva - Glavni kolodvor - Ulica kneza Mislava - Trg žrtava fašizma - Ulica Franje Račkog - Trg bana Josipa Jelačića - Savska cesta - Ljubljanica.
Upravo ove godine navršava se točno 100 godina otkako je ovaj model tramvaja pušten u promet. Tim je povodom vraćen i autentičan vizualni identitet ovog tipa tramvaja te ga možemo vidjeti u "originalnom izdanju", u kakvom su bili od kraja 50-ih do 1978. godine, kada su zadnji primjerci povučeni iz prometa.
Zadnje linije na kojima su prometovali tramvaji M24 bile su 10, 15 i 21. To su bile stare linije prije rekonstrukcije vođenja linija 1982 godine. Linija 10 prometovala je trasom: Savski most - Glavni kolodvor - Borongaj, dok je linija 15 povezivala Črnomerec i Žitnjak preko Glavnog kolodvora, a linija 21 prometovala je između Mihaljevca i Gračanskog dolja.
M-24 je model tramvaja, izrađen po projektu Dragutina Mandla i u potpunosti je rezultat rada ZET-ovih stručnjaka. U početku se proizvodio u pogonima ZET-a u Savskoj cesti 18, na mjestu gdje je danas Tehnički muzej, da bi se 1936. godine proizvodnja izmjestila na Ljubljanicu gdje je izgrađena nova tramvajska remiza. U dugom razdoblju proizvodnje koja je započela još 1924. godine proizvedena su ukupno 83 primjeraka ovog tipa tramvaja.
U početku, M24 se proizvodio kao dvosmjerni koji su upravljače imali s obje strane, da bi se početkom 1940-ih počeli prenamjenjivati u jednosmjerne, dok su zadnji primjerci odmah izgrađeni kao jednosmjerni.
Danas su sačuvana samo dva putnička primjerka ovog tipa tramvaja. Jedan je muzejski, u vlasništvu zagrebačkog Tehničkog muzeja, dok je drugi, upravo ovaj, turistički koji će i ovog petka prometovati zagrebačkim tračnicama. Ovaj primjerak je bio u redovnom prometu od 9. svibnja 1940. godine 18. kolovoza 1975. godine.
Posebnost ovog tramvaja je njegov interijer koji će putnike vratiti u zagrebačku prošlost. Pri samom ulasku, primjećuje se posebno ograđeno mjesto sa sjedalom i malim šalterom za konduktera, koji je nekoć pečatom štambiljao vozne karte.
Drvena unutrašnjost vraća putnike u neka davnija i toplija vremena i pruža jedinstven doživljaj zagrebačkih ulica i njegovih znamenitosti.
Zadnje linije na kojima su prometovali tramvaji M24 bile su 10, 15 i 21. To su bile stare linije prije rekonstrukcije vođenja linija 1982 godine. Linija 10 prometovala je trasom: Savski most - Glavni kolodvor - Borongaj, dok je linija 15 povezivala Črnomerec i Žitnjak preko Glavnog kolodvora, a linija 21 prometovala je između Mihaljevca i Gračanskog dolja.
M-24 je model tramvaja, izrađen po projektu Dragutina Mandla i u potpunosti je rezultat rada ZET-ovih stručnjaka. U početku se proizvodio u pogonima ZET-a u Savskoj cesti 18, na mjestu gdje je danas Tehnički muzej, da bi se 1936. godine proizvodnja izmjestila na Ljubljanicu gdje je izgrađena nova tramvajska remiza. U dugom razdoblju proizvodnje koja je započela još 1924. godine proizvedena su ukupno 83 primjeraka ovog tipa tramvaja.
U početku, M24 se proizvodio kao dvosmjerni koji su upravljače imali s obje strane, da bi se početkom 1940-ih počeli prenamjenjivati u jednosmjerne, dok su zadnji primjerci odmah izgrađeni kao jednosmjerni.
Danas su sačuvana samo dva putnička primjerka ovog tipa tramvaja. Jedan je muzejski, u vlasništvu zagrebačkog Tehničkog muzeja, dok je drugi, upravo ovaj, turistički koji će i ovog petka prometovati zagrebačkim tračnicama. Ovaj primjerak je bio u redovnom prometu od 9. svibnja 1940. godine 18. kolovoza 1975. godine.
Posebnost ovog tramvaja je njegov interijer koji će putnike vratiti u zagrebačku prošlost. Pri samom ulasku, primjećuje se posebno ograđeno mjesto sa sjedalom i malim šalterom za konduktera, koji je nekoć pečatom štambiljao vozne karte.
Drvena unutrašnjost vraća putnike u neka davnija i toplija vremena i pruža jedinstven doživljaj zagrebačkih ulica i njegovih znamenitosti.