05. rujna 2024.
133 godine Zagrebačkog električnog tramvaja
U jutarnjim satima 5. rujna 1891. godine prvi put su planirano i organizirano gradskim ulicama krenula tramvajska kola, pokretana jednom konjskom snagom. Iz tramvajskog spremišta koje je bilo na lokaciji današnjeg Tehničkog muzeja, po tračnicama dugim osam kilometara, vozač Ferdo, kondukter Vid i konj Belko krenuli su na svoju prvu vožnju. Interes građana je bio ogroman te se procjenjuje kako se već idućeg dana tramvajem vozilo 20 000 ljudi što je zapanjujuća brojka ako se uzme u obzir kako je Zagreb tada imao nešto više od 40 000 stanovnika. Tadašnje tiskovine pisale su kako se konj zbog pretrpanosti tramvaja nije mogao krenuti s mjesta te su građani silazili i gurali kola.
Razvoj i širenje Zagreba s godinama konjski je tramvaj sve teže pratio te se javila ideja da se uvede električni tramvaj. Preduvjet za to je bila izgradnja električne centrale 1907. godine nakon čega se odmah pristupilo izgradnji novog postrojenja i tramvajske infrastrukture te je 18. kolovoza 1910. godine u promet pušten električni tramvaj.
Od tada je u naš dnevnik upisano mnoštvo važnih datuma, među kojima se ističe 1931. godina kada se ZET-u priključuje i autobusni promet. Neizostavnu ulogu u zagrebačkom prijevozu putnika ima Uspinjača, još od 1890., kao i sljemenska žičara - koja je prošle godine zasjala u potpuno novom ruhu.
Zagrebački električni tramvaj tako od prvog dana prati razvoj i modernizaciju na području javnog prijevoza i Zagreb je danas nezamisliv bez prepoznatljivih plavih tramvaja i autobusa koji dnevno prevezu više od milijuna putnika te čak tri puta dnevno obiđu ekvator, a godišnje 109 puta prijeđu put do Mjeseca i natrag.
Uz prijevoz putnika tramvajima, autobusima, uspinjačom i žičarom, ZET realizira i poseban prijevoz školske djece u za to prilagođenim autobusima te specijalizirani prijevoz osoba s invaliditetom posebno opremljenim vozilima.
Dostupnost usluge svim kategorijama putnika, ekološka prihvatljivost te društvena odgovornost također su smjernice daljnjeg poslovanja.
I nakon 133 godine, i dalje nam je cilj biti primarni prijevozni izbor, prepoznat razinom sigurnosti, daljnjim razvojnim trendom te kvalitetom usluga općenito.
Razvoj i širenje Zagreba s godinama konjski je tramvaj sve teže pratio te se javila ideja da se uvede električni tramvaj. Preduvjet za to je bila izgradnja električne centrale 1907. godine nakon čega se odmah pristupilo izgradnji novog postrojenja i tramvajske infrastrukture te je 18. kolovoza 1910. godine u promet pušten električni tramvaj.
Od tada je u naš dnevnik upisano mnoštvo važnih datuma, među kojima se ističe 1931. godina kada se ZET-u priključuje i autobusni promet. Neizostavnu ulogu u zagrebačkom prijevozu putnika ima Uspinjača, još od 1890., kao i sljemenska žičara - koja je prošle godine zasjala u potpuno novom ruhu.
Zagrebački električni tramvaj tako od prvog dana prati razvoj i modernizaciju na području javnog prijevoza i Zagreb je danas nezamisliv bez prepoznatljivih plavih tramvaja i autobusa koji dnevno prevezu više od milijuna putnika te čak tri puta dnevno obiđu ekvator, a godišnje 109 puta prijeđu put do Mjeseca i natrag.
Uz prijevoz putnika tramvajima, autobusima, uspinjačom i žičarom, ZET realizira i poseban prijevoz školske djece u za to prilagođenim autobusima te specijalizirani prijevoz osoba s invaliditetom posebno opremljenim vozilima.
Dostupnost usluge svim kategorijama putnika, ekološka prihvatljivost te društvena odgovornost također su smjernice daljnjeg poslovanja.
I nakon 133 godine, i dalje nam je cilj biti primarni prijevozni izbor, prepoznat razinom sigurnosti, daljnjim razvojnim trendom te kvalitetom usluga općenito.