04. veljače 2025.
Predstavljen prvi novi tramvaj NT2400

Nakon 15 godina, Zagrebački električni tramvaj dobio je potpuno novi tramvaj, kojeg je proizvela tvrtka Končar-električna vozila.
Novi niskopodni tramvaj NT2400 stigao je na trešnjevačku remizu, a prije službenog preuzimanja te uključenja na redovne linije proći će ispitivanje i testiranje u realnim uvjetima na zagrebačkim ulicama. Riječ je o prvom od ukupno 40 ugovorenih novih tramvaja NT2400.
"Ovo je povijesni dan za Zagreb i ZET. Dobili smo prvi novi tramvaj nakon dugih 15 godina. Čestitam "Končaru" što su isporuku izvršili i prije predviđenog roka. Preostalih 19 tramvaja stizat će sukcesivno u ZET do kraja ove godine, a potom još 20 tramvaja i iduće godine. Usto, planiramo i nabavku dodatnih 40 dužih niskopodnih tramvaja, a što u konačnici znači kako ćemo u modernizaciju tramvajskog voznog parka ZET-a uložiti preko 200 milijuna eura. To je ogromna investicija!", kazao je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević na konferenciji za novinare održanoj u utorak na trešnjevačkoj Remizi.
Predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović najavio je kako očekuje da novi tramvaj bude u redovnom prometa za dva do tri tjedna. Prije toga potrebno je provesti ispitivanje koje će obaviti Povjerenstvo za tehnički pregled, sastavljeno od predstavnika ZET-a i sveučilišnih profesora, u suradnji sa stručnjacima iz Končara. Po dobivanju pozitivnog mišljenja Povjerenstva, slijedi službena primopredaja i uključivanje tramvaja u redovni promet.
"NT2400 ima potpuno novi dizajn. Pouzdaniji je i moderniji od svih dosadašnjih tramvaja. Nabavkom ovih tramvaja poboljšat ćemo kvalitetu javnog prijevoza u Zagrebu i putnicima osigurati veću udobnost i sigurnost", kazao je Bogdanović.
Tramvaj NT2400 dužine 20,8 metara, opremljen je baterijama koje se pune tijekom kočenja, čime se smanjuje potrošnja električne energije i omogućuje tramvaju da nastavi vožnju u slučaju kvara na naponskoj mreži, povećavajući pouzdanost usluge.
Predstavnici "Končara" poručili su kako svoj razvojni put vide u proizvodnji ovakvih, visokosofisticiranih proizvoda. Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila, zahvalio se ZET-u na višegodišnjoj uspješnoj suradnji, a predsjednik Uprave Končara, Gordan Kolak dodao kako je ovo dokaz da mogu konkurirati svim većim kompanijama u svijetu te da na temelju ovih referenci mogu izaći i na svjetsko tržište.
Tramvaj NT 2400 dizajniran je s niskopodnim ulazom, čime se olakšava ulazak i izlazak putnicima, uključujući osobe s invaliditetom i roditelje s dječjim kolicima. Posebna platforma za ulaz invalidskih kolica smještena je u zoni drugih vrata, osiguravajući dodatnu pristupačnost. Unutrašnjost tramvaja opremljena je USB priključcima za punjenje mobilnih uređaja tijekom vožnje, a sustav najave stajališta i novi displeji pružaju putnicima pravovremene informacije o ruti i stajalištima.
S kapacitetom od 115 putnika, uključujući 27 sjedećih mjesta, NT2400 omogućuje učinkovit prijevoz većeg broja putnika. Maksimalna brzina od 70 km/h omogućuje brže i efikasnije putovanje kroz grad.
Ove značajke čine NT2400 značajnim unapređenjem u javnom prijevozu Zagreba, pružajući putnicima sigurniju, udobniju i ekološki prihvatljiviju vožnju.
Podsjećamo kako je riječ o prvom novom niskopodnom tramvaju isporučenom u sklopu projekta „Nabava 20 niskopodnih tramvaja za ZET d.o.o.“ vrijednog 47,2 milijuna eura (s PDV-om), a koji je u cijelosti financiran sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Zahvaljujući ulaganjima u vozni parka ZET-a, očekujemo kako će Zagrebom za nekoliko godina prometovati isključivo moderni niskopodni tramvaji, što će naš grad svrstati uz bok drugim europskim metropolama, a ZET potvrditi status suvremenog prijevoznika.
Novi niskopodni tramvaj NT2400 stigao je na trešnjevačku remizu, a prije službenog preuzimanja te uključenja na redovne linije proći će ispitivanje i testiranje u realnim uvjetima na zagrebačkim ulicama. Riječ je o prvom od ukupno 40 ugovorenih novih tramvaja NT2400.
"Ovo je povijesni dan za Zagreb i ZET. Dobili smo prvi novi tramvaj nakon dugih 15 godina. Čestitam "Končaru" što su isporuku izvršili i prije predviđenog roka. Preostalih 19 tramvaja stizat će sukcesivno u ZET do kraja ove godine, a potom još 20 tramvaja i iduće godine. Usto, planiramo i nabavku dodatnih 40 dužih niskopodnih tramvaja, a što u konačnici znači kako ćemo u modernizaciju tramvajskog voznog parka ZET-a uložiti preko 200 milijuna eura. To je ogromna investicija!", kazao je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević na konferenciji za novinare održanoj u utorak na trešnjevačkoj Remizi.
Predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović najavio je kako očekuje da novi tramvaj bude u redovnom prometa za dva do tri tjedna. Prije toga potrebno je provesti ispitivanje koje će obaviti Povjerenstvo za tehnički pregled, sastavljeno od predstavnika ZET-a i sveučilišnih profesora, u suradnji sa stručnjacima iz Končara. Po dobivanju pozitivnog mišljenja Povjerenstva, slijedi službena primopredaja i uključivanje tramvaja u redovni promet.

"NT2400 ima potpuno novi dizajn. Pouzdaniji je i moderniji od svih dosadašnjih tramvaja. Nabavkom ovih tramvaja poboljšat ćemo kvalitetu javnog prijevoza u Zagrebu i putnicima osigurati veću udobnost i sigurnost", kazao je Bogdanović.
Tramvaj NT2400 dužine 20,8 metara, opremljen je baterijama koje se pune tijekom kočenja, čime se smanjuje potrošnja električne energije i omogućuje tramvaju da nastavi vožnju u slučaju kvara na naponskoj mreži, povećavajući pouzdanost usluge.
Predstavnici "Končara" poručili su kako svoj razvojni put vide u proizvodnji ovakvih, visokosofisticiranih proizvoda. Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila, zahvalio se ZET-u na višegodišnjoj uspješnoj suradnji, a predsjednik Uprave Končara, Gordan Kolak dodao kako je ovo dokaz da mogu konkurirati svim većim kompanijama u svijetu te da na temelju ovih referenci mogu izaći i na svjetsko tržište.
Tramvaj NT 2400 dizajniran je s niskopodnim ulazom, čime se olakšava ulazak i izlazak putnicima, uključujući osobe s invaliditetom i roditelje s dječjim kolicima. Posebna platforma za ulaz invalidskih kolica smještena je u zoni drugih vrata, osiguravajući dodatnu pristupačnost. Unutrašnjost tramvaja opremljena je USB priključcima za punjenje mobilnih uređaja tijekom vožnje, a sustav najave stajališta i novi displeji pružaju putnicima pravovremene informacije o ruti i stajalištima.

Ove značajke čine NT2400 značajnim unapređenjem u javnom prijevozu Zagreba, pružajući putnicima sigurniju, udobniju i ekološki prihvatljiviju vožnju.
Podsjećamo kako je riječ o prvom novom niskopodnom tramvaju isporučenom u sklopu projekta „Nabava 20 niskopodnih tramvaja za ZET d.o.o.“ vrijednog 47,2 milijuna eura (s PDV-om), a koji je u cijelosti financiran sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Zahvaljujući ulaganjima u vozni parka ZET-a, očekujemo kako će Zagrebom za nekoliko godina prometovati isključivo moderni niskopodni tramvaji, što će naš grad svrstati uz bok drugim europskim metropolama, a ZET potvrditi status suvremenog prijevoznika.