Predstavljen prvi novi tramvaj NT2400

04. veljače 2025.

Predstavljen prvi novi tramvaj NT2400

Predstavljen prvi novi tramvaj NT2400

Nakon 15 godina, Zagrebački električni tramvaj dobio je potpuno novi tramvaj, kojeg je proizvela tvrtka Končar-električna vozila.

Novi niskopodni tramvaj NT2400 stigao je na trešnjevačku remizu, a prije službenog preuzimanja te uključenja na redovne linije proći će ispitivanje i testiranje u realnim uvjetima na zagrebačkim ulicama. Riječ je o prvom od ukupno 40 ugovorenih novih tramvaja NT2400. 

"Ovo je povijesni dan za Zagreb i ZET. Dobili smo prvi novi tramvaj nakon dugih 15 godina. Čestitam "Končaru" što su isporuku izvršili i prije predviđenog roka. Preostalih 19 tramvaja stizat će sukcesivno u ZET do kraja ove godine, a potom još 20 tramvaja i iduće godine. Usto, planiramo i nabavku dodatnih 40 dužih niskopodnih tramvaja, a što u konačnici znači kako ćemo  u modernizaciju tramvajskog voznog parka ZET-a uložiti preko 200 milijuna eura. To je ogromna investicija!", kazao je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević na konferenciji za novinare održanoj u utorak na trešnjevačkoj Remizi.  

Predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović najavio je kako očekuje da novi tramvaj bude u redovnom prometa za dva do tri tjedna. Prije toga potrebno je provesti ispitivanje koje će obaviti Povjerenstvo za tehnički pregled, sastavljeno od predstavnika ZET-a i sveučilišnih profesora, u suradnji sa stručnjacima iz Končara. Po dobivanju pozitivnog mišljenja Povjerenstva, slijedi službena primopredaja i uključivanje tramvaja u redovni promet.

"NT2400 ima potpuno novi dizajn. Pouzdaniji je i moderniji od svih dosadašnjih tramvaja. Nabavkom ovih tramvaja poboljšat ćemo kvalitetu javnog prijevoza u Zagrebu i putnicima osigurati veću udobnost i sigurnost", kazao je Bogdanović.

Tramvaj NT2400 dužine 20,8 metara, opremljen je baterijama koje se pune tijekom kočenja, čime se smanjuje potrošnja električne energije i omogućuje tramvaju da nastavi vožnju u slučaju kvara na naponskoj mreži, povećavajući pouzdanost usluge. 

Predstavnici "Končara" poručili su kako svoj razvojni put vide u proizvodnji ovakvih, visokosofisticiranih proizvoda. Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila, zahvalio se ZET-u na višegodišnjoj uspješnoj suradnji, a predsjednik Uprave Končara, Gordan Kolak dodao kako je ovo dokaz da mogu konkurirati svim većim kompanijama u svijetu te da na temelju ovih referenci mogu izaći i na svjetsko tržište. 

Tramvaj NT 2400 dizajniran je s niskopodnim ulazom, čime se olakšava ulazak i izlazak putnicima, uključujući osobe s invaliditetom i roditelje s dječjim kolicima. Posebna platforma za ulaz invalidskih kolica smještena je u zoni drugih vrata, osiguravajući dodatnu pristupačnost. Unutrašnjost tramvaja opremljena je USB priključcima za punjenje mobilnih uređaja tijekom vožnje, a sustav najave stajališta i novi displeji pružaju putnicima pravovremene informacije o ruti i stajalištima. 

S kapacitetom od 115 putnika, uključujući 27 sjedećih mjesta, NT2400 omogućuje učinkovit prijevoz većeg broja putnika. Maksimalna brzina od 70 km/h omogućuje brže i efikasnije putovanje kroz grad. 
Ove značajke čine NT2400 značajnim unapređenjem u javnom prijevozu Zagreba, pružajući putnicima sigurniju, udobniju i ekološki prihvatljiviju vožnju.

Podsjećamo kako je riječ o prvom novom niskopodnom tramvaju isporučenom u sklopu projekta „Nabava 20 niskopodnih tramvaja za ZET d.o.o.“ vrijednog 47,2 milijuna eura (s PDV-om), a koji je u cijelosti financiran sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. 

Zahvaljujući ulaganjima u vozni parka ZET-a, očekujemo kako će Zagrebom za nekoliko godina prometovati isključivo moderni niskopodni tramvaji, što će naš grad svrstati uz bok drugim europskim metropolama, a ZET potvrditi status suvremenog prijevoznika.

Top