Prvi novi tramvaj pušten u promet nakon 15 godina

10. ožujka 2025.

Prvi novi tramvaj pušten u promet nakon 15 godina

Prvi novi tramvaj pušten u promet nakon 15 godina

Prvi od 40 ugovornih novih niskopodnih tramvaja, svečano je pušten u promet u ponedjeljak u 11 sati s trešnjevačke Remize. Riječ je o modernom tramvaju TMK 2400 koji je proizveden u tvrtki Končar - Električna vozila d.d. 

„Proizveden je u Zagrebu, i to za Zagreb", poručio je gradonačelnik Tomislav Tomašević prilikom ispraćaja novog tramvaja, koji je uzvanike povezao na promotivnu vožnju od Ljubljanice do Frankopanske ulice, a potom i u komercijalnu vožnju primio prve putnike na liniji 1 (Zapadni kolodvor - Borongaj).

„Ovo je prvi novi tramvaj u Zagrebu nakon 15 godina i prvi od 40 ugovornih kratkih tramvaja. I drugi je tramvaj već u isporučen ZET-u te se na njemu vrše sva potrebna testiranja prije puštanja u promet. Novi tramvaji će kontinuirano pristizati i biti uključivani u promet. Prvi ugovor obuhvaća 20 tramvaja, koji će svi biti isporučeni do kraja godine, dok će preostalih 20 kratkih tramvaja stići naknadno. Usto, u tijeku je javna nabava za 40 dugih tramvaja, čime će ukupan broj novih vozila doseći 80. Vrijednost ugovora za prvih 20 tramvaja iznosi 47.2 milijuna eura, a sredstva su osigurana putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti  posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje, dok je Grad Zagreb financirao PDV iz gradskog proračuna“, istaknuo je gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Tramvaj TMK 2400 je dužine 20.8 m i kapaciteta 115 putnika. Zadovoljava sve relevantne međunarodne standarde, a odlikuje ga suvremeni dizajn, energetska učinkovitost i veća udobnost za putnike. Prilagođen je osobama s invaliditetom, a dodatne značajke uključuju videonadzor za povećanu sigurnost putnika, USB priključke za punjenje mobilnih uređaja te sustav za brojanje putnika koji omogućava praćenje broja putnika u vozilu i optimizaciju linija. Novost je i njegova inovativna tehnologija, koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu. Osim toga, zahvaljujući baterijama, ovaj tramvaj ima mogućnost autonomnog pogona od nekoliko stotina metara, što će uvelike pomoći u pojedinim situacijama kako bi se smanjio poremećaj u prometu. 

„Ovo je trenutačno najkompleksniji proizvod hrvatske industrije. U njegovu izradu uključeni su deseci mikroračunala, kilometri žica i tisuće signala koji se razmjenjuju u svakom trenutku i sigurni smo da će novi tramvaji pružiti građanima Zagreba udobniju i sigurniju vožnju", kazao je predsjednik Uprave društva Končar-Električna vozila Josip Ninić.

Predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović ocijenio je je kako se uvođenjem novog tramvaja osjetno podiže kvaliteta javnoga gradskog prijevoza u Zagrebu te je izrazio zadovoljstvo što će novi tramvaji doprinijeti novoj vizuri Zagreba kao moderne europske metropole s najsuvremenijim javnim prijevozom kao prvim izborom za putovanje gradom.

„Hvala svima koji su dali svoj doprinos i omogućili našim sugrađanima da se mogu voziti u najsuvremenijim tramvajima. A hvala i „Končaru“ na iznimnom trudu i značajno ranijem dolasku prvog tramvaja na remizu. Drago mi je da će se i naši putnici imati priliku uvjeriti kako je riječ o kvalitetnim tramvajima, zahvaljujući kojima će vožnja biti još sigurnija i udobnija, a usluga još pouzdanija“, kazao je Bogdanović.   

Novi niskopodni tramvaj TMK 2400 će primarno prometovati na linijama 1, 3, 8 i 13.

Top